Lofty u Scheiblera


Termin realizacji

2006

Klient

Opal Property Developments
Termin realizacji
2006
Klient
Opal Property Developments
U Scheiblera - zewn
Film1108 (6) ok
U Scheiblera - zewn
Film1108 (6) ok

Opis projektu

Pomysł rewitalizacji jednego z najstarszych obiektów pofabrycznych Łodzi i jego zamiana na lofty – mieszkania w fabryce, wzbudził wiele kontrowersji wśród władz miasta, architektów, konserwatorów zabytków i samych mieszkańców. Emocjonalny związek z fabryką, w której pracowało wielu łodzian, oraz którą odwiedził Jan Paweł II, spowodowało fale protestów i niezadowolenia. Należało podjąć takie działania, które wskazałyby korzyści płynące z projektu dla mieszkańców i miasta oraz zapewniłyby sprzedaż loftów inwestorowi. Telma podjęła dialog z opozycyjnymi środowiskami, opierając się na działaniach public affairs, a także prowadziła komunikację projektu.

Efekty

Działania przyniosły wymierne efekty w postaci ponad 150 publikacji prasowych dotyczących projektu, 500 osób, które zgłosiły chęć zakupu loftu jeszcze przed stworzeniem apartamentów pokazowych i uruchomieniem sprzedaży. Władze samorządowe, instytucje i opinia publiczna udzieliły całkowitego wsparcia, a głosy krytyczne przestały się pojawiać. Nie ukazała się też ani jedna publikacja negatywna. W ciągu trzech dni sprzedano 200 apartamentów z pierwszej puli. Inwestor nie musiał przeznaczać dodatkowych pieniędzy na reklamę. Rekordowy czas sprzedaży loftów był efektem podjętych przez agencję intensywnych działań PR. Za projekt „U Scheiblera – Łódzkie lofty pierwsze w Polsce” agencja otrzymała Złoty Spinacz 2006 w kategorii Public Affairs i Lobbing.

Opis projektu

Pomysł rewitalizacji jednego z najstarszych obiektów pofabrycznych Łodzi i jego zamiana na lofty – mieszkania w fabryce, wzbudził wiele kontrowersji wśród władz miasta, architektów, konserwatorów zabytków i samych mieszkańców. Emocjonalny związek z fabryką, w której pracowało wielu łodzian, oraz którą odwiedził Jan Paweł II, spowodowało fale protestów i niezadowolenia. Należało podjąć takie działania, które wskazałyby korzyści płynące z projektu dla mieszkańców i miasta oraz zapewniłyby sprzedaż loftów inwestorowi. Telma podjęła dialog z opozycyjnymi środowiskami, opierając się na działaniach public affairs, a także prowadziła komunikację projektu.

Efekty

Działania przyniosły wymierne efekty w postaci ponad 150 publikacji prasowych dotyczących projektu, 500 osób, które zgłosiły chęć zakupu loftu jeszcze przed stworzeniem apartamentów pokazowych i uruchomieniem sprzedaży. Władze samorządowe, instytucje i opinia publiczna udzieliły całkowitego wsparcia, a głosy krytyczne przestały się pojawiać. Nie ukazała się też ani jedna publikacja negatywna. W ciągu trzech dni sprzedano 200 apartamentów z pierwszej puli. Inwestor nie musiał przeznaczać dodatkowych pieniędzy na reklamę. Rekordowy czas sprzedaży loftów był efektem podjętych przez agencję intensywnych działań PR. Za projekt „U Scheiblera – Łódzkie lofty pierwsze w Polsce” agencja otrzymała Złoty Spinacz 2006 w kategorii Public Affairs i Lobbing.

share on