Kampanie w Google Adwords

Czy wiesz, że pojawiła się aplikacja mobilna AdWords na iOS?

Mamy pozytywną informację dla wszystkich osób korzystających z AdWords – oficjalnie już pojawiła się aplikacja AdWords dla iOS! Aplikacja jest już ogólnodostępna i można ją pobrać z App Store.

Ta informacja szybko obiegła świat i zapewne pojawili się już pierwsi użytkownicy nowej aplikacji – jest ona dostępna dla wszystkich klientów AdWords. Nie ma nic zaskakującego w takiej popularności, bo przecież AdWords dostępne na iOS to spore ułatwienie i nowe możliwości.

Obecnie wiele działań można wykonywać bezpośrednio przez iPhone’a, przede wszystkim:

– monitorować skuteczność kampanii: kliknięcia, TCR oraz CPC
– aktualizować stawki i zarządzać budżetem
– skontaktować się z ekspertem Google’a
– otrzymywać bieżące powiadomienia o rozliczeniach i statusie reklamy
– zasugerować zmiany poprawiające skuteczność kampanii

Od tej pory z każdego miejsca można monitorować swoje kampanie i jest to darmowe!

Smart Goals – nowa narzędzie optymalizacji w Google AdWords

Aby skutecznie reklamować musimy potrafić także mierzyć nasze wyniki. Kluczem do sukcesu jest konwersja. Mierzenie rzeczywistej konwersji pozwala na optymalizację stawek, reklam i strony, mając na uwadze realne cele. Jednakże wciąż setki tysięcy małych i średnich przedsiębiorstw nie mierzą konwersji w witrynie. Niektóre firmy po prostu nie wiedzą w jaki sposób mogliby to zrobić w odniesieniu do swoich użytkowników, a jeszcze innym doskwiera brak czasu czy też technicznych umiejętności do śledzenia konwersji.

Zespół Google Analytics stworzył nowe narzędzie, które ma pomóc reklamodawcom wykorzystać swoje dane, aby jeszcze efektywniej promować się w sieci. Smart Goals to łatwe w użyciu rozwiązanie, mające za zadanie zidentyfikować wizyty na stronie i dokonać optymalizacji w AdWords. Powstało na podstawie automatycznego uczenia się tysięcy stron, które używają Google Analytics i podzieliły się anonimowo danymi dotyczącymi konwersji. Smart Goals odzwierciedla odwiedziny witryny, które model wskazuje jako najczęściej prowadzące do konwersji.

Jedną z korzyści płynących z mierzenia konwersji w Google AdWords jest możliwość ustawienia nie tylko kosztu za kliknięcie CPC, ale również ustawienie docelowego kosztu pozyskania CPA. Jeżeli nie mierzysz jeszcze konwersji, importuj Smart Goals jako konwersje w AdWords, dzięki czemu będziesz mógł ustawić swój docelowy CPA. W ten sposób jesteś w stanie zoptymalizować swoje działania w AdWords na podstawie prawdopodobieństwa konwersji określonego w modelu Smart Goals. Aby skorzystać z nowej opcji wymagane jest połączenia konta Google Analytics z Google AdWords.

Nowe formaty reklam promujących instalację aplikacji w Google AdWords

Google poinformowało o wprowadzeniu dwóch nowych formatów reklam polecających instalację aplikacji, które mają pomóc w zaangażowaniu odbiorców i skłonić ich do skorzystania z aplikacji.

Twórcy aplikacji wciąż poszukują nowych sposobów, aby pozyskać więcej użytkowników. Przysparza to nieco trudności, ponieważ coraz krócej skupiamy swoją uwagę na różnego rodzaju przekazach i wyzwaniem staje się znalezienie zaangażowanych odbiorów. W rzeczywistości jedna na cztery zainstalowane aplikacje nigdy nie zostaje użyta. W związku z tym Google wprowadziło dwa nowe formaty reklam promujących instalację aplikacji, które przedstawią ją w jak najlepszym wydaniu a do tego zaangażują użytkownika.

Pierwszy format nazywa się Trial Run Ads i daje nam możliwość przetestowania aplikacji przez 60 sekund bez konieczności jej instalowania. Jeśli chcemy nadal z niej korzystać, musimy ściągnąć ją z Google Play.

Drugi format to reklama oparta na HTML5 – Interactive Interstitials ads. Na razie dostępna w wersji beta. Dzięki temu formatowi nasze reklamy będą twórcze, oparte na niestandardowych szablonach, dynamiczne i różnorodne. Reklamy te oferują w pełni dostosowany interfejs użytkownika do aplikacji każdego reklamodawcy. Mogą one przybierać formę od powszechnie znanych do zupełnie niestandardowych kreacji. Zapewniają one kontrolę nad wyglądem reklam i ich oddziaływaniem, dzięki czemu reklamodawcy mają możliwość testowania różnych kreacji i optymalizacji. Przede wszystkim dają użytkownikowi możliwość skorzystania z aplikacji przed jej pobraniem.

Reklamodawcy mogą korzystać z interaktywnych reklam pełnoekranowych, aby zaprezentować swoje najnowsze oferty produktów, podkreślić elementy istotne dla marki i zaangażować użytkownika. Poniżej przykład reklamy marki Zalora, która stworzyła reklamę angażującą klientów– musieli oni przeciągnąć reklamę na ekranie, aby odkryć specjalną ofertę.

Zmiany związane z kampaniami w sieci reklamowej Google

Ostatnio pojawiły się nowe komunikaty dotyczące sieci reklamowej Google. Zapowiedziano szereg zmian, które opisujemy poniżej.

Wyodrębniono 3 najważniejsze zmiany w zakresie sieci reklamowej Google:

1) Nowe statystyki odbiorców AdWords – pokazują one zbiorcze informacje na temat osób tworzących listy remarketingowe, w tym np. ich dane demograficzne, zainteresowania, urządzenia czy lokalizacji. Ulepszenie lub tworzenie nowych kampanii na podstawie otrzymanych danych może wspomóc dotarcie do grupy docelowej,
2) Niedługo nadejdą zmiany dotyczące płatności za reklamy – zapowiedziano, że za jakiś czas reklamodawca zapłaci za reklamy, które faktycznie zostały widocznie wyświetlone, a jeśli tak się nie stanie to opłata nie zostanie pobrana,
3) Reklamy remarketingowe staną się dynamiczne i zaczną automatycznie dostosowywać się do rozmiaru ekranu urządzenia, na których zostaną wyświetlone i będą odpowiednie dla wszystkich typów urządzeń.

Edytor raportów Google AdWords

W Google AdWords każde narzędzie ułatwiające raportowanie jest na wagę złota. Google doskonale zdaje sobie z tego sprawę, dlatego jakiś czas temu wprowadziło nowe, bardzo użyteczne narzędzie pozwalające na edycję raportów, czyli tzw. Edytor raportów.

Obecnie Google ogłosiło, że nowe narzędzie jest już dostępne dla wszystkich reklamodawców. Jest to dobra wiadomość biorąc pod uwagę zalety Edytora. Szczególnie interesujący jest interfejs typu przeciągnij i upuść, który pozwala na szybkie tworzenie tabel i wykresów, bez konieczności pobierania bardziej szczegółowych danych do analizy. Możliwe jest również uzyskanie lepszego podglądu na wydajność i skuteczność prowadzonej kampanii reklamowej.

Główne zalety Edytora raportów to:

– analiza wielosegmentowa pozwalająca na bardziej szczegółowe dostosowywanie danych w tabelach i wykresów
– prosty interfejs typu przeciągnij i upuść o którym wspomnieliśmy wyżej
– wykresy niestandardowe umożliwiające łatwą wizualizację wzorców i trendów dotyczących danych
– zaawansowane filtrowanie i sortowanie pozwalające na filtrowanie podzielonych danych i sortowanie według kolumn