Lokalne SEO

Google zaktualizowało wskazówki dla lokalnych firm

Google zaktualizowało wskazówki dotyczące jakości informacji o lokalnej firmie. Jade Wang opublikowała informację na forum pomocy Google.

Nowe wskazówki Google dotyczą między innymi nazwy firmy. Google dosyć mocno reguluje jak powinna wyglądać nazwa firmy. Jak podaje Google nazwa firmy w Google Moja Firma musi odpowiadać nazwie firmy w świecie rzeczywistym. Nie można natomiast dodawać sloganów, numerów telefonu czy kodów sklepu.

Wytyczne Google, prezentujące jak może i jak nie może wyglądać nazwa firmy są dostępne w usłudze Google Moja Firma.

Lokalne SEO: najczęstsze błędy

W lipcu ubiegłego roku Google wprowadziło nowy algorytm o nazwie Gołąb (ang Pigeon), który odpowiada za wyniki wyszukiwania lokalnego. Więcej na ten temat w artykule Pigeon Update – Nowy algorytm Google

Portal Search Engine Journal opublikował artykuł, w którym zdradził jakie błędy najczęściej popełniają strony, które chcą być wysoko w wyszukiwaniu lokalnym. Według portalu strony, które zostały dotknięte przez algorytm Gołąb popełniły podobne błędy:

  • spam na stronie
  • słaby content
  • złe użycie słów kluczowych
  • użycie na stronie słów kluczowych, ale brak contentu
  • złe użycie tagów
  • nie dokładne sprecyzowanie lokalizacji

Google wielokrotnie podkreśla, jak ważne jest dostarczanie użytkownikom wysokiej jakości treści oraz, że karane są strony, które zamiast contentu dostarczają swoim użytkownikom spam. Warto zatem sprawdzić czy przypadkiem, któreś z powyższych stwierdzeń nie są prawdziwe dla twojej strony, a jeśli tak to być może to jest właśnie odpowiedź na pytanie: Dlaczego strona nie jest wysoko w lokalnych wynikach?

Google Moja Firma – aktualizacja lokalizacji

Google poprawiło sposób pokazywania lokalizacji w Google Moja Firma.

Jade Wang z Google poinformował na forum pomocy, że Google uaktualniło funkcję pokazywania lokalizacji firmy. Jak podał Wang Google będzie korzystać nie tylko z informacji, która podaje firma, ale również z opinii klientów.

Ma to na celu sprawienie, aby lokalizacja była w miarę możliwości najbardziej aktualna. W przypadku gdy użytkownicy wyszukiwarki zauważą, że lokalizacja firmy jest nieprawidłowa mogą to zgłosić. Google może dokonać aktualizacji Twojej lokalizacji w każdej chwili, a Ty możesz otrzymać od Google prośbę o sprawdzenie nowej zaproponowanej lokalizacji.

Więcej informacji o aktualizacjach lokalizacji w Google Moja Firma można znaleźć w Centrum Pomocy Google.

Test wiedzy o lokalnym SEO

The Moz Blog przygotował test wiedzy na temat lokalnego SEO.

Ze względu na rosnące znaczenie wyszukiwania lokalnego portal przygotował anglojęzyczny test, w którym można sprawdzić czy o lokalnym SEO wie się wszystko, czy może warto jednak podszlifować swoją wiedzę.  Test składa się z dziesięciu pytań i jak podają autorzy jest tylko zabawą.
Swoją wiedzę sprawdzić można na stronie The Moz Blog.

Dodatkowo dla wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się więcej o lokalnym SEO autorzy bloga proponują cykl artykułów, które pozwolą poszerzyć wiedzę.

Lokalne SEO w 2015

Szybkim krokiem wkraczamy w nowy 2015 rok. Z tej okazji portal Search Engine Journal przygotował ciekawy artykuł o tym jak lokalne SEO zmieniło się w ubiegły roku oraz jak przygotować się na nachodzący rok.

Oto kilka wskazówek, które mogą pomóc w przygotowywaniu strategii local SEO na rok 2015:


1. Bądź „mobile friendly”
Jest to dosyć oczywiste, z każdym rokiem rośnie grono użytkowników mobilnych urządzeń. Dlatego jeśli chcesz dotrzeć do większej liczby odbiorców musisz sprawić aby z łatwością przeglądali twoją stronę korzystając ze swoich smartfonów, tabletów, ipadów.


2. Optymalizacja Google My Business
W kwestii optymalizacji usługi Google My Business, warto zadbać o odpowiednią lokalizację firmy na mapie, poprawnie zapisaną nazwę firmy i jej adres. Warto również dodać stronę firmową na profil Google + oraz użyć odpowiednich kategorii, słów kluczowych i opisów działalności.


3. Znajdź się w odpowiednich katalogach
Warto również zadbać, aby umieścić dane o swojej firmie w odpowiednich katalogach branżowych, które mogą pomóc w dotarciu do większej liczby odbiorców.


4. „Bądź niesamowity”
To hasło odnosi się do prowadzenia strony firmowej, zamieszczania ciekawych i przydatnych informacji. 2015 rok rokiem dobrego contentu i wartościowych linków.


5. Bądź czujny
Warto obserwować co dzieje się na lokalnych blogach czy forach, aby nie zostawać w tyle.