Wskaźnik udziału w kliknięciach w Zakupach Google
Coraz więcej konsumentów robi zakupy w sieci, szczególnie w okresie świątecznym, kiedy sklepy stacjonarne są przepełnione i wygodniej, szybciej oraz przyjemniej jest dokonać zakupu w sklepie online. Zwiększa to szansę dla reklamodawców na przyciągnięcie potencjalnych klientów do swoich sklepów internetowych. Google wprowadza wskaźnik informacji o udziale kliknięć, który ma pomóc wskazać moment, gdy tracisz ruch na stronie.
Informacja o udziale kliknięć to nowy parametr, który przedstawia liczbę kliknięć otrzymanych w sieci wyszukiwania podzieloną przez szacowaną maksymalną liczbę kliknięć możliwych do uzyskania. Na maksymalną liczbę kliknięć wpływa widoczność reklamy oraz liczba wyświetlanych reklam w wynikach wyszukiwania zapytania, zaś te czynniki zależą od stawki i trafności naszych reklam. Ten nowy wskaźnik pomoże zrozumieć reklamodawcom ile brakuje im do osiągnięcia maksymalnej liczby możliwych kliknięć i dostępny jest na poziomie grup produktów w kampaniach produktowych.
Co należy zrobić, aby poprzez wskaźnik udziału w kliknięciach zidentyfikować grupy produktów z potencjałem na zwiększenie ruchu? Z pewnością musimy dodać kolumnę „udział w kliknięciach” do karty grupy produktów. Na zdjęciu powyżej możemy zauważyć, że wskaźnik udziału kliknięć grupy produktów „płaszcze zimowe” wynosi 30%, czyli reklama „płaszczy zimowych” otrzymała tylko 30 na 100 możliwych kliknięć Należy wykorzystać tą okazję i dostosować tak stawki, aby reklama była bardziej widoczna. Ponad to wskaźnik ten należy często sprawdzać dla najbardziej popularnych produktów w sklepie i odpowiednio optymalizować stawki.
Nowe narzędzia do optymalizacji kampanii produktowej Google
Google intensywnie myśli już o świętach i o tym jak w tym czasie pomóc swoim reklamodawcom dotrzeć do jak największej liczby klientów. W związku z tym wprowadzili nowe narzędzia, które mają ułatwić szybką analizę kampanii produktowej i dokonanie odpowiednich korekt.
Nowe narzędzia pomogą Ci sprawdzić, które grupy produktów zoptymalizować najpierw:
- Widok karty grup produktów na poziomie kampanii i konta umożliwia łatwiejsze porównanie i dokonanie zmian we wszystkich grupach produktowych,
- Filtrowanie grup produktów pomoże wybrać Ci grupy produktów do optymalizacji (na przykład te z najlepszą stawką) bez konieczności ręcznego przeglądania wszystkich grup na koncie.
Ponad to będziesz mieć większą kontrolę nad podejmowaniem decyzji dotyczących stawek:
- Symulator dostosowywania stawek mobilnych został wprowadzony w poniedziałek i jest dostępny na poziomie kampanii. Pokazuje on jak zmiany Twojej stawki mobilnej wpływają na skuteczność reklamy na różnych urządzeniach.
- Szacunki konwersji zawarte w symulatorze stawek mają zapewnić wgląd w to jak zmienia się konwersja przy wykorzystaniu innej stawki,
- Szacunkowa stawka za pierwszą stronę sugeruje najlepszą stawkę, która umożliwi pojawienie się reklamy na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.
Nowa funkcja w dostosowywaniu reklam
Google wciąż udoskonala swoje narzędzie dostosowywania reklam, sprawiając że są one jeszcze bardziej precyzyjnie dobrane do konkretnych wyszukiwań. Od teraz mamy możliwość dostosowania tekstu reklamy do lokalizacji geograficznej.
Wprowadzone w zeszłym roku narzędzie dopasowywania reklam miało pomóc reklamodawcom, aby ich reklamy tekstowe były wyświetlane odpowiednim klientom. Dzięki aktualizacji reklam w czasie rzeczywistym, możemy dopasować tekst wyświetlanej reklamy do tego, czego szuka użytkownik, do konkretnej daty czy godziny a od niedawna również do lokalizacji. Jedna reklama tekstowa może mieć kilka odmian i każdemu użytkownikowi wyświetla się ta najbardziej trafna. Na przykład kino może automatycznie pokazać liczbę dostępnych biletów na dany seans w konkretnym mieście.
Wyznacznikiem lokalizacji wyświetlania danej reklamy dla użytkowników może być miejsce prowadzenia naszej działalności, fizyczna lokalizacja użytkownika lub też lokalizacja, która go interesuje. Nowa funkcja pozwala tworzyć bardziej trafny tekst reklamy, tak aby użytkownicy mogli otrzymać poszukiwane informacje w interesującym ich miejscu. W konsekwencji komunikaty są jeszcze bardziej dostosowane do odbiorców, a skalowalność reklam rośnie.
Google wprowadza ważne zmiany w reklamach
Google wprowadza jedne z większych i ważniejszych innowacji w zakresie reklam AdWords. Mają one służyć wygodzie użytkowników, a także zminimalizować liczbę przypadkowych kliknięć w reklamy.
Użytkownicy mobilni często klikają w reklamy zupełnie przypadkowo – szacuje się, że ok 50% kliknięć w reklamy może być niezamierzonych. Reklamodawcy ponoszą przez to wyższe koszty, sztucznie również wzrasta współczynnik klikalności. Aby to zmienić, Google proponuje rozwiązania które mają za zadanie walczyć z tym problemem. Pasha Nahass, Product Manager z działu Mobile Display Ads podkreśla, że nowe zasady powstały z myślą o użytkownikach i większej efektywności przekazu reklamowego. Wprowadzone zostają trzy główne zmiany:
1. Blokowanie kliknięć krawędzi reklamy. Krawędź okna, w którym umieszczona jest reklama ma być nieaktywna. Okazuje się, że użytkownicy bardzo często klikają w te miejsce zupełnie przypadkowo, chcąc np. przejść na inne okno. Od tego momentu aby wejść w reklamę konieczne będzie kliknięcie jej centralnej części.
2. Blokowanie kliknięć na ikonę aplikacji. Zmiana ma zakończyć problem automatycznego, do tego często przypadkowego instalowania aplikacji w urządzeniach. Gdy użytkownik kliknie przycisk z instalacją programu zostanie teraz przekierowany na do sklepu Google Play, gdzie wybierze i zainstaluje potrzebny program.
3. Okno reklamowe aktywne po kilku sekundach. Gdy reklama będzie wyświetlana na ekranie urządzenia, stanie się aktywna dopiero po krótkim czasie. Ma to zapobiec przypadkowym kliknięciom które zdarzają się przy przewijaniu strony na ekranie dotykowym.
Przewodnik po koncie w AdWords
Kathleen z zespołu Google podkreśla znaczenie uaktualnionej funkcji dostępnej w Google AdWords – przewodnika po koncie. Ta nowość jest szczególnie przydatna dla użytkowników, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w AdWords.
Przewodnik zawiera podstawowe informacje związane z zarządzaniem kontem, użytkownicy mogą również nauczyć się jak używać różnych interfejsów związanych z AdWords. Funkcja pomaga zrozumieć zarówno te podstawowe, jak i bardziej zaawansowane działania. Przewodnik podzielony jest na obszary tematyczne, przykładowo: „Pierwsze kroki w AdWords”, „Uruchamianie reklam”, „Ulepszanie reklam tekstowych”, czy „Zarządzanie kontem”, a każdy z nich zawiera osobne rozdziały. Klikając w wybrany temat pojawi się okienko informacyjne, które pokieruje, co należy zrobić dalej.
Wypowiedź Kathleen znajduje się na Forum Google AdWords Help, natomiast dokładne informacje o przewodniku dostępne są na stronie Oficjalnego Centrum pomocy AdWords.